Σήμερα, Τετάρτη 10 Μαΐου 2023, υλοποιήθηκε το δεύτερο μέρος της ενδοσχολικής επιμόρφωσης με θέμα: «Τρόποι χρήσης της φωνής, μουσικοκινητικές δράσεις, διδασκαλία τραγουδιού, ηχηρές κινήσεις σώματος, ενεργητική μουσική ακρόαση, από τον μουσικό του σχολείου, κ. Μαρκουλλή Παναγιώτη.

Αρχικά έκανε αναφορά στην ενεργητική και την παθητική ακρόαση εστιάζοντας στις διαφορές τους. Στη συνέχεια αφού ακούσαμε προσεχτικά το κομμάτι «StabatMaterDolorosa» από το έργο του StabatMaterτου GiovanniBattistaPergolesi, συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας με επιτυχία. Μάθαμε ότι το ορατόριο είναι μεγάλης κλίμακας λυρική μουσική σύνθεση για ορχήστρα, σόλο φωνές και χορωδία. Η δομή του είναι πανομοιότυπη με αυτή της όπερας, διαφέρει όμως στο ότι δεν περιέχει καθόλου σκηνική θεατρική δράση. Τα ορατόρια είναι κατά βάση ένα είδος θρησκευτικής μουσικής. Όσον αφορά το Ρέκβιεμ αποτελεί ιδιαίτερη μουσική σύνθεση για πένθιμη θεία λειτουργία.

Επίσης τραγουδήσαμε ένα αριθμητικό παιδικό τραγούδι από τη Μικρά Ασία, «Το αηδόνι», το οποίο τραγουδά η Δόμνα Σαμίου και μάθαμε για τον επτάσημο ρυθμό. ιδιαίτερη εντύπωση έκανε σε όλους τους επιμορφούμενους το τραγούδι που καλεστήκαμε να εκτελέσουμε «Κάτω στο γιαλό» και με ηχηρές κινήσεις.

Τέλος νιώσαμε παιδιά καθώς καταφέραμε να εκτελέσουμε ένα μικρό κομμάτι, «RondoAllaTurca», του [Wolfgang Amadeus Mozart] με αυτοσχέδια μουσικά όργανα, όπως ντέφια, μαράκες, κουδουνάκια και τύμπανα, που έφτιαξε με τους μαθητές μας. Νιώσαμε τόση χαρά που καταφέραμε ένα τόσο όμορφο αποτέλεσμα και κυρίως που μάθαμε τον τρόπο που μπορούμε να κάνουμε τους μαθητές μας να αγαπήσουν τη μουσική!

Στην επιμόρφωση αυτή ο κ. Μαρκουλλής όχι μόνο μας μύησε στον μαγικό κόσμο της μουσικής αλλά μας έκανε να νιώσουμε παιδιά και μας ενθάρρυνε να βάλουμε τη μουσική στη ζωή μας! Τον ευχαριστούμε πολύ!!!

4Μ  1Μ  2Μ

3Μ  5Μ 6Μ   6Μ  8Μ  10Μ

9Μ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>