Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, 3 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκαν δράσεις ευαισθητοποίησης ανά τμήμα. Με μεγάλη χαρά οι μαθητές μας με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών συμμετείχαν στις δραστηριότητες του σχολείου μας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ και Β’ τάξης παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βιντεάκια μικρού μήκους με θέμα την αναπηρία και συζήτησαν τα συναισθήματά τους. Έπειτα, ακολούθησαν δύο παιχνίδια προσομοίωσης : Στο πρώτο παιχνίδι, τα παιδιά εργάστηκαν σε ζευγάρια όπου το ένα έπλαθε με πλαστελίνη ένα γράμμα ή αριθμό και το ζευγάρι του ψηλαφίζοντας το προσπαθούσε να το αναγνωρίσει. Στο δεύτερο παιχνίδι προσομοίωσης, προσπαθούσαν μόνο με την αφή να αναγνωρίσουν τα αντικείμενα που βρίσκονταν στο κουτί.
Οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βιντεάκια μικρού μήκους με θέμα την αναπηρία και συζήτησαν τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους. Ακολούθησαν δύο παιχνίδια προσομοίωσης. Στο πρώτο έπαιξαν τυφλόμυγα, φορώντας μάσκες έπρεπε να αναγνωρίσουν τον/την συμμαθητή/συμμαθήτρια τους μόνο με την αφή. Στο δεύτερο, έκαναν τη λεγόμενη «πορεία εμπιστοσύνης» όπου χωρίστηκαν σε ζευγάρια και ένας/μία εξ’ αυτών είχε δεμένα τα μάτια του/της και με τη βοήθεια του άλλου προσπαθούσε να οδηγηθεί στο σημείο της τάξης που είχε οριστεί.
Οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον μια σειρά από βίντεο με πραγματικές ιστορίες ανθρώπων με αναπηρία. Έπειτα, έγινε συζήτηση όπου εξέφρασαν τις σκέψεις, τα συναισθήματα αλλά και πράγματα που τους έκαναν εντύπωση. Ένα ζήτημα που απασχόλησε ιδιαίτερα τους μαθητές και τις μαθήτριες ήταν η σημασία της προσβασιμότητας για τα άτομα με αναπηρία.