Στα πλαίσια της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού («school bullying») η οποία έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας στις 6η Μαρτίου, οι μικροί μαθητές της Α τάξης με τη δασκάλα τους, Γκιπατίδου Ελένη, συζήτησαν, διαβασαν σχετικές ιστορίες, μίλησαν για τα συναισθήματα τους και έφτιαξαν τις δικές τους δημιουργίες και παρουσιάζονται παρακάτω:
1. ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΑ
Τελικά τι είναι αυτή η βία;
Τα παιδιά έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις: Όταν σε κοροϊδεύουν τα μεγάλα παιδιά, όταν σε χτυπούν, , όταν σου φέρονται άσχημα, όταν σου φωνάζουν, δεν σε παίζουν και σε αφήνουν στην άκρη χωρίς να έχεις κάνει κάτι… κάποιες από τις απαντήσεις τους
2. Ο ΜΥΤΟΓΚΑΣ
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΒΑΛΕ ΣΕ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΕ
Η ιστορία του Μιχάλη που δέχεται πειράγματα για τη μύτη του μας συγκινεί και μας προβληματίζει για ανάλογες συμπεριφορές στο σχολείο.
Διαβάσαμε το παραμύθι στην τάξη και σταματήσαμε την αφήγηση σε ένα σημείο ζητώντας από τα παιδιά να δώσουν αυτά το τέλος που πιστεύουν ότι θα έχει το παραμύθι ή το τέλος που αυτά θα ήθελαν να έχει…. Και έτσι ξεκινά η συζήτηση!
Ένα μικρό αρκουδάκι που αναπαριστά τον Μιχάλη μας καλεί: “Έλα στη θέση μου!”. Τα παιδιά με τη σειρά το πήραν στα χέρια τους και μίλησαν για αυτά που τους φόβισαν, στενοχώρησαν, ενόχλησαν ή ενοχλούν και στενοχωρούν. Έγιναν το “θύμα” και εκφράστηκαν. Ένα άλλο αρκουδάκι παίρνει το ρόλο του “θύτη”. Τα παιδιά δημιούργησαν αυτοσχέδιους διαλόγους. Πώς θα εκφραζόταν ο “θύτης”, γιατί το κάνει αυτό;
3. Η ΠΑΛΑΜΗ ΠΟΥ ΚΑΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ
Πάνω σε μια παλάμη γράψαμε τα 5 σημαντικά πράγματα που πιστεύουμε ότι θα πρέπει να σκεφτόμαστε συνέχεια και τα οποία θα μας βοηθήσουν να αποτρέψουμε την είσοδο της βίας στο σχολείο μας.
4. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΛΗΓΩΝΕΙ ΜΙΑ ΚΑΡΔΙΑ;
Φτιάξαμε μια καρδιά και χωριστήκαμε σε δυο ομάδες. Στη συνέχεια τα παιδιά της 1ης ομάδας έλεγαν μια λέξη που πληγώνει την καρδιά του Μιχάλη και έσκιζαν ένα κομμάτι από την καρδιά.
Η 2η ομάδα έγινε ο παρηγορητής και προσπάθησε να συναρμολογήσει τη σκισμένη καρδιά και να την επαναφέρει στην αρχική της μορφή λέγοντας λόγια παρηγοριάς και συμπάθειας. Ποιο το συμπέρασμά μας;
Μια καρδιά που την κάναμε χίλια κομμάτια είναι δύσκολο να την επαναφέρουμε στην αρχική της κατάσταση… Πάντα κάτι θα της λείπει!
Γι’ αυτό κι εμείς τι κάνουμε ώστε να μην κομματιαστεί κανενός η καρδιά; Είμαστε όλοι φίλοι, προσέχουμε να μην πληγώσουμε τους άλλους με τη συμπεριφορά μας και τα λόγια μας και γράψαμε το σύνθημά μας.
5. ΑΦΙΣΑ
Δημιουργήσαμε μία αφίσα με το σχολείο της βίας από τη μία μεριά και το σχολείο της φιλίας από την άλλη.